Så mycket skänkte Kappahl till barnrättsorganisationer 2021

<p>Så mycket skänkte Kappahl till barnrättsorganisationer 2021</p>

Via kampanjen ”Bra som jag är” skänkte Kappahl tillsammans med sina kunder totalt 4,4 miljoner kronor under verksamhetsåret 2021. Det till lokala barnrättsorganisationer på Kappahls försäljningsmarknader.

– Jag vill rikta ett stort tack till våra kunder och medarbetare som har gjort det här möjligt. Tillsammans stöttar vi organisationernas viktiga arbete för barn och unga som har det svårt, säger Claes Meldgaard, försäljningsdirektör på Kappahl.

I Sverige samarbetar Kappahl med Bris, i Norge Kors på Halsen, i Finland Mannerheimförbundet och i Polen Empowering Children Foundation. Gemensamt för organisationerna är att de ger barn möjlighet att prata med och få stöd av en vuxen. Totalt har Kappahl med hjälp av sina kunder samlat in 4,4 miljoner kronor till organisationerna under 2021.

Varje insamlad krona ökar möjligheten för organisationerna att exempelvis anställa fler kuratorer, som kan svara när barnen ringer och chattar. Kunderna bidrar genom aktiviteter som att runda upp sitt köp i kassan och att köpa produkter där delar av summan oavkortat går till organisationerna.

Om ”Bra som jag är” – stöd till barn och unga

På Kappahl tycker vi att alla ska få vara precis som de är och i vårt arbete för barn är devisen ”Bra som jag är” grunden. Alla är olika men lika mycket värda och duger precis som de är. Kappahl samarbetar med organisationer på sina försäljningsmarknader – Sverige, Norge, Finland och Polen – som stöttar barn och unga som har det tufft. I samarbetet synliggör vi barnrättsorganisationernas viktiga arbete och lyfter fram budskapet om att alla barn och unga är just bra som de är.

Våra samarbetsorganisationer:

För mer information och bilder, kontakta
Mikaela Månsson, kommunikatör. Tel 070-471 55 67, mikaela.mansson@kappahl.com

”Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen”. Vi vill bidra till att bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid.

Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 370 Kappahl- och Newbie-butiker samt Shop Online i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen och Storbritannien.

Kappahl-teamet består av 4 000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 75% av sortimentet producerat i mer hållbara material. Målet är att 100% ska vara producerat i mer hållbara material senast år 2025.

Mer information på kappahl.se.