Newbie blir gäst på NK

<h1>Newbie blir gäst på NK</h1>

Framgångsrika Newbie fortsätter expandera och är från imorgon 25 mars gäst på NK Göteborg med sin Dreamy Wedding-kollektion.

Från imorgon, 25 mars, är varumärket Newbie gäst på NK Göteborg med sin ljuvliga bröllopskollektion Newbie Dreamy Wedding. Popup-butiken håller öppet maj månad ut.
– Newbie och NK är en perfekt match! Vi ser fram emot att presentera Newbie för en ny publik och ge fler har möjlighet att ta del av Newbie-världen, berättar Anne-Charlotte Lindquist som är Brand & Assortment Manager för Newbie.

Med detta fortsätter Newbie sin framgångsrika expansionsresa med ambitionen att finnas på fler försäljningsmarknader och i fler kanaler. Newbie har, med sitt tidlösa mode för mamma och barn, växt i kollektionsomfång och framgångsrikt expanderat med egna butiker och online i sex länder. En viktig drivkraft bakom framgången är engagemanget från den stora skaran Newbie Lovers som troget följer varumärket.
– Newbie kan bli hur stort som helst. Det ser vi inte minst genom det stora engagemanget på sociala medier och alla de förfrågningar vi får varje vecka, från hela världen, om att få sälja Newbie, berättar Desire Westerberg, som är Vice President Business Unit Kids på KappAhl.

Newbie Dreamy Wedding är en limiterad kollektion som består av drömmiga klänningar för både brud och tärnor liksom matchande barnkläder för små brudnäbbar och ringbärare i åldrarna 0-8 år, med tillhörande accessoarer. Kollektionen består också av save the date-kort, inbjudningskort samt placeringskort som kunden kommer kunna ladda ned kostnadsfritt från Newbies hemsida. Allt för att erbjuda den kompletta bröllopsupplevelsen.

Newbie Dreamy Wedding-kollektionen är drömsk, romantisk och enkel i sin helhet. Det är en tidlös och nostalgisk kollektion som är tillverkad i GOTS-certifierad ekologisk bomull. Designen är avskalad och intim med naturliga och nedtonade färger och mönster.

Charlotte Högberg, kommunikationschef KappAhl.
Tel 0704-71 56 31. Epost charlotte.hogberg@kappahl.com

Historien om Newbie börjar när modekedjan KappAhls designers 2010 skapade en babykollektion med nyckelorden tidlöst, hållbart och prisvärt och med tanken att plaggen skulle kunna ärvas mellan generationer. Newbie låg helt rätt i tiden och fick fäste viralt. Där och då tog många ”Newbie Lovers” varumärket till sig och deras engagemang har påverkat både design och utbud och skapat en omfattande andrahandsmarknad för kollektionen – vilket ligger helt i linje med Newbies fokus på hållbarhet. Den första Newbie Store öppnade i Stockholm 2014. I dag finns Newbie i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Storbritannien.  Newbie är ett varumärke inom den svenska modekoncernen KappAhl. Mer information på kappahl.com/newbie.