061215 KappAhl: Massmedia inbjuds till årsstämman - KappAhl

KappAhl: Massmedia inbjuds till årsstämman

Årsstämma i KappAhl Holding AB (publ) hålls torsdagen den 21 december 2006 klockan 14.00 på bolagets huvudkontor i Mölndal, Idrottsvägen 14. Stämmolokalen hålls öppen från kl 13.00 och massmedia är välkomna att delta.

För särskilda önskemål kontakta Annette Ravenshorst, telefon 0704-71 56 31 eller via e-mail: annette.ravenshorst@kappahl.com

För ytterligare information kontakta:
Kajsa Räftegård, Personal- och informationsdirektör, telefon 070-471 56 49
Annette Ravenshorst, Informationschef, telefon 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande nordisk modekedja med cirka 270 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi designar, marknadsför och säljer kläder för hela familjen, men riktar oss särskilt till kvinnor mellan 30 och 50 år som handlar till hela familjen. KappAhls huvudkontor och distributionscentral, som hanterar varufördelning till samtliga butiker, ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Inom KappAhl arbetar cirka 3 700 personer och mer än 90 procent är kvinnor. Under verksamhetsåret 2005/2006 omsatte KappAhl 4,2 miljarder kronor med ett rörelseresultat på 530 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information om företaget finns på www.kappahl.com och finansiell information finns på www.kappahl.com/ir.