KappAhl: Inbjudan till telefonkonferens

KappAhl presenterar resultatet för första kvartalet 2006/2007 den 21 december och inbjuder härmed press och analytiker till telefonkonferens samma dag.

Tid: Torsdagen den 21 december kl 13.00 CET.

Program: VD och koncernchef Christian W. Jansson och finansdirektör Håkan Westin presenterar rapporten för första kvartalet 2006/2007.

Anmälan: För att delta ring +46 (0)8 5052 0110 cirka 5 minuter före konferensens öppnade. För samtal från USA, ring +1 334 323 6201 (US Local Connect).

Presentationen hålls på engelska. Telefonkonferensen är öppen för press och analytiker. Presentationsmaterialet kommer att finnas på www.kappahl.com/ir från kl 11.30 CET den 21 december 2006.

Det finns även möjlighet att lyssna på telefonkonferensen i efterhand. För att avlyssna konferensen i repris ring +46 (0)8 5052 0333, för samtal från USA ring 1-954-334-0342 (US Toll), kod 731803. Reprisen finns tillgänglig cirka tre timmar efter telefonkonferensens slut och fram till och med den 28 december 2006.

KappAhls rapport för första kvartalet 2006/2007 avseende perioden 1 september till 30 november 2006 skickas ut cirka kl 11.30 CET den 21 december 2006. Rapporten kommer därefter att finnas tillgänglig på www.kappahl.com/ir

För ytterligare information kontakta:
Kajsa Räftegård, Personal- och informationsdirektör, telefon 070-471 56 49
Håkan Westin, Finansdirektör, telefon 070-471 56 64

KappAhl är en ledande nordisk modekedja med cirka 270 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi designar, marknadsför och säljer kläder för hela familjen, men riktar oss särskilt till kvinnor mellan 30 och 50 år som handlar till hela familjen. KappAhls huvudkontor och distributionscentral, som hanterar varufördelning till samtliga butiker, ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Inom KappAhl arbetar cirka 3 700 personer och mer än 90 procent är kvinnor. Under verksamhetsåret 2005/2006 omsatte KappAhl 4,2 miljarder kronor med ett rörelseresultat på 530 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information om företaget finns på www.kappahl.com och finansiell information finns på www.kappahl.com/ir