Jag Godkänner

Inbjudan till telefonkonferens i KappAhl Holding AB (publ)

KappAhl presenterar resultatet för fjärde kvartalet och helåret 2005/2006 den 2 oktober och inbjuder härmed press och analytiker till telefonkonferens samma dag.

Tid: Måndagen den 2 oktober 2006 kl 14.00 CET.

Program: VD och koncernchef Christian W. Jansson och finansdirektör Håkan Westin presenterar rapporten för fjärde kvartalet och helåret.

Anmälan: För att delta ring +46 (0)8 5052 0114 cirka 5 minuter före konferensens öppnande. För samtal från USA, ring +1 334 323 6203 (US Local Connect).

Presentationen hålls på engelska. Telefonkonferensen är öppen för press och analytiker. Presentationsmaterialet kommer att finnas på www.kappahl.com/ir från kl 13.30 CET den 2 oktober 2006.

Det finns även möjlighet att lyssna på telefonkonferensen i efterhand. För att avlyssna konferensen i repris ring +46 (0)8 5052 0333, för samtal från USA ring 1-954-334-0342 (US Toll), kod 720093. Reprisen finns tillgänglig cirka tre timmar efter telefonkonferensens slut och fram till och med den 11 oktober 2006.

KappAhls rapport för fjärde kvartalet avseende perioden 1 juni till 31 augusti 2006, och rapporten för helåret avseende perioden 1 september 2005 till 31 augusti 2006, skickas ut cirka kl 07.30 CET den 2 oktober. Rapporten kommer därefter att finnas tillgänglig på www.kappahl.com/ir.

För ytterligare information kontakta:
Kajsa Räftegård, Personal- och informationsdirektör, telefon 0704-71 56 49
Håkan Westin, Finansdirektör, telefon 0704-71 56 64

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 260 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi erbjuder prisvärt mode för många människor. Vår främsta kund är kvinnan över 30 år med man och barn. Inom KappAhl arbetar drygt 3 500 personer. Omsättningen under det senaste räkenskapsåret uppgick till 5 miljarder kronor inklusive moms. Huvudkontoret är placerat i Mölndal, strax utanför Göteborg. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information om företaget finns på www.kappahl.com  och finansiell information finns på www.kappahl.com/ir