KappAhl öppnar nya butiker

KappAhl har ett högt expansionstempo och öppnar sin 261:e butik. Den nya butiken, som öppnar den 28 september, ligger i Hyllinge utanför Helsingborg i Skåne. KappAhls etableringsstrategi är centrala affärslägen och köpcentra som passar KappAhls kunder.

I Hyllinge kommer KappAhls butik att finnas i det nya köpcentrat Familia med ett varierat utbud som tilltalar hela familjen. Butiken erbjuder hela KappAhls sortiment av dam-, herr- och barnkläder. Intresset för att arbeta i KappAhls butiker är stort och flera hundra ansökningar per butik kommer in.

Mellan 1 september, 2005 och 31 augusti, 2006 har totalt 20 nya butiker öppnats i Sverige, Norge, Finland och Polen. Kontrakt finns på ytterligare 21 butiker.

För ytterligare information kontakta:
Kajsa Räftegård, Personal- och informationsdirektör, telefon 070-471 56 49
Kamilla Feldt, Regionchef Skåne, telefon 070-471 57 65

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 260 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi erbjuder prisvärt mode för många människor. Vår främsta kund är kvinnan över 30 år med man och barn. Inom KappAhl arbetar drygt 3 500 personer. Omsättningen under det senaste räkenskapsåret uppgick till 5 miljarder kronor inklusive moms. Huvudkontoret är placerat i Mölndal, strax utanför Göteborg. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information finns på www.kappahl.com