Jag Godkänner

Positiv resultateffekt efter dom

Oslo tingrett har meddelat dom i frågan om tolkning av tullavgifter avseende värdet på KappAhls import till Norge.

Den direkta engångseffekten för KappAhl är en positiv resultatpåverkan i kvartal fyra om 25 MSEK, varav 21 MSEK är hänförbara till tiden före innevarande år. Framåt innebär det en årlig positiv resultateffekt om cirka 4 MSEK. Domen kan överklagas inom en månad.

Adress och säte: KappAhl Holding AB (publ); organisationsnummer 556661-2312 Idrottsvägen 14 431 24 Mölndal

För ytterligare information kontakta:
Håkan Westin, Finansdirektör, telefon 070-471 56 64
Christian W. Jansson, VD, telefon 070-995 02 01

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 250 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi erbjuder prisvärt mode för många människor. Vår främsta kund är kvinnan över 30 år med man och barn. Inom KappAhl arbetar drygt 3 500 personer. Omsättningen under det senaste räkenskapsåret uppgick till 5 miljarder kronor inklusive moms och KappAhl är Sveriges största butikskedja för kläder. Huvudkontoret är placerat i Mölndal, strax utanför Göteborg. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information finns på www.kappahl.com