Nomineringskommitté utsedd i KappAhl Holding AB

I enlighet med beslut vid KappAhl Holding AB ordinarie bolagsstämma den 3 januari 2006 har medlemmarna i nomineringskommittén utsetts.

Följande personer kommer att ingå i nomineringskommittén: Jan Olsson, Accent Equity Kristoffer Melinder, Nordic Capital Kristian Lundius, Pegatro Ltd. Finn Johnsson, styrelseordförande KappAhl Holding AB

Ordinarie bolagsstämma kommer att hållas den 21 december 2006.

Aktieägare som önskar lämna förslag på representanter till KappAhl Holding AB styrelse kan vända sig till styrelsens ordförande:
KappAhl Holding AB (publ) Att: Finn Johnsson Box 303 431 24 Mölndal

För ytterligare information, kontakta:
Kajsa Räftegård, informationsdirektör KappAhl tel +46 31 771 56 49 mob +46 70 471 56 49

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 250 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi erbjuder prisvärt mode för många människor. Vår främsta kund är kvinnan över 30 år med man och barn. Inom KappAhl arbetar drygt 3 500 personer. Omsättningen under det senaste räkenskapsåret uppgick till 5 miljarder kronor inklusive moms och KappAhl är Sveriges största butikskedja för kläder. Huvudkontoret är placerat i Mölndal, strax utanför Göteborg. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information finns på www.kappahl.com

Koncernen och Investor Relations

Olivia Larsson