Inbjudan till telefonkonferens i KappAhl Holding AB

Välkommen till KappAhls telefonkonferens för press och analytiker den 28 juni 2006. KappAhl Holding AB presenterar resultatet för tredje kvartalet 2005/06 den 28 juni och inbjuder härmed till telefonkonferens samma dag.

Tid: Onsdagen den 28 juni 2006 kl 15.00 CET.

Program: VD och koncernchef Christian W Jansson och finansdirektör Håkan Westin presenterar rapporten för tredje kvartalet.

Anmälan: För att delta ring +46 (0)8 5052 0114 cirka 5 minuter före konferensens öppnade. För samtal från USA, ring 1 334 323 6203.

Presentationen är på engelska. Telefonkonferensen är öppen för press och analytiker. Presentationsmaterialet kommer att finnas på www.kappahl.com från kl 14.30 den 28 juni 2006.

Det finns även möjlighet att lyssna på telefonkonferensen i efterhand. För att avlyssna konferensen i repris ring +46 (0)8 5052 0333. För samtal från USA, ring 1 954 334 0342, kod 709793. Reprisen finns tillgänglig cirka tre timmar efter telefonkonferensens slut och fram till och med den 5 juli 2006.

KappAhls rapport för tredje kvartalet avseende perioden 1 mars 2006 till 31 maj 2006 skickas ut cirka kl 07.30 CET den 28 juni 2006. Rapporten kommer därefter att finnas tillgänglig på www.kappahl.com under Finansiell information.

För ytterligare information, kontakta:
Kajsa Räftegård, Informationsdirektör KappAhl tel +46 31 771 56 49 mob +46-70 471 56 49

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 250 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi erbjuder prisvärt mode för många människor. Vår främsta kund är kvinnan över 30 år med man och barn. Inom KappAhl arbetar drygt 3 500 personer. Omsättningen under det senaste räkenskapsåret uppgick till 5 miljarder kronor inklusive moms och KappAhl är Sveriges största butikskedja för kläder. Huvudkontoret är placerat i Mölndal, strax utanför Göteborg. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information finns på www.kappahl.com