060303 Kristoffer Melinder har idag lämnat styrelsen i KappAhl Holding AB (publ) - KappAhl

Kristoffer Melinder har idag lämnat styrelsen i KappAhl Holding AB (publ)

Utträdet sker efter att erbjudandet i börsnoteringen slutförts och enligt vad som redan aviserats i noteringsprospektet.

Styrelsen består därefter av ordinarie ledamöterna Finn Johnsson (ordförande), Amelia Adamo, Pernilla Ström, Bo Söderberg, Jan Samuelson, Paul Frankenius, Bodil Nilsson, Rose-Marie Zell-Lindström samt suppleanterna Melinda Hedström och Eva Larsson.

För vidare information kontakta:
Christian W. Jansson, VD Telefon: 070 - 995 0201
Kajsa Räftegård, Informationsdirektör Telefon: 070 - 471 5649

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 250 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi erbjuder prisvärt mode för många människor. Vår främsta kund är kvinnan över 30 år med man och barn. Inom KappAhl arbetar drygt 3 500 personer. Omsättningen under det senaste räkenskapsåret uppgick till 5 miljarder kronor inklusive moms och KappAhl är Sveriges största butikskedja för kläder. Huvudkontoret är placerat i Mölndal, strax utanför Göteborg. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information finns på www.kappahl.com

Ladda ner fil: 060603_kristoffer_melinder_har_idag_lamnat_styrelsen_i_kappahl.pdf