060220 Framtidens designers skyltar hos KappAhl - KappAhl

Framtidens designers skyltar hos KappAhl

Just nu visar studenterna från Textilhögskolan i Borås sina kollektioner i KappAhls skyltfönster vid Sergels torg. Elva andraårsstudenter som tävlat i KappAhl Design Award deltar. Vinnaren av KappAhl Design Award, Elin Svensson, som korades den 16:e februari visar också sin prisbelönta kollektion. Skyltingen finns kvar till den 5:e mars.

- Det här en chans för alla att få ta del av nytt och inspirerande mode från framtidens designers. Samtidigt som det är en chans för dessa unga talanger att visa upp sig, säger Cathrine Simonsson, marknadschef på KappAhl. Det är främst damkläder som visas upp. En elev visar dessutom unisexmode och en elev visar plagg för större damer. Varje elev visar upp en del av sin kollektion förutom vinnaren som får något mer utrymme och därmed chans att visa fler delar från sin kollektion. Kollektionerna bär spännande namn som t ex ”Jahve”, ”Function Fetisch”, ”Peacock”, ”Memento Mori”, ”Vila,vala och sommardöva”, för att nämna några.

KappAhl Design Award är en designtävling för eleverna i årskurs två på Textilhögskolan i Borås, sponsrad av KappAhl. Elevernas uppgift är att skapa varsin kollektion och förutom skyltningen arrangerades en modevisning den 16:e februari då även vinnaren i tävlingen korades. En jury bestående av fem erfarna personer från modebranschen bedömde eleverna.

Bild bifogas och går även att hämta på www.kappahl.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Cathrine Simonsson, marknadschef, KappAhl, tel direkt: 031-771 55 74 mobil: 070-471 55 74

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 250 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi erbjuder prisvärt mode för många människor. Vår främsta kund är kvinnan över 30 år med man och barn. Inom KappAhl arbetar drygt 3 500 personer. Omsättningen under det senaste räkenskapsåret uppgick till 5 miljarder kronor inklusive moms och KappAhl är Sveriges största butikskedja för kläder. Huvudkontoret är placerat i Mölndal, strax utanför Göteborg. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information finns på www.kappahl.com

Ladda ner fil: 060220_framtidens_designers_skyltar_hos_kappahl.pdf