Moderna klassiker, retro-sport och färgexplosion i vårens Limited Edition

I mars släpper KappAhl en ny, efterlängtad Limited Edition-kollektion. Tidlös, djärv och starkt influerad av retro-sport omfamnar kollektionen vårens färger och skapar en uppdaterad garderob med nya silhuetter och detaljer.

-    Vårens Limited Edition kommer lagom till när vi börjar längta efter den perfekta vårgarderoben. Kollektionen är influerad av retro-sport i kombination med en mer preppy look. Vi har utmanat den klassiska basen i kollektionen med nya volymer och pigga färger för att skapa en härligt uppdaterad vårlook, säger KappAhls designer Karl-Wilhelm Björk.

Den 4 mars släpper KappAhl vårens Limited Edition-kollektion. Vårens kollektion är inspirerad av retro-sport i kombination med en preppy känsla. Resultatet är en tidlös och modern garderob med ett tydligt självförtroende. I kollektionen finns garderobsmåsten som jeansen, skjortan, trenchcoaten och den rutiga kostymen, men med en uppdaterad twist. Plaggen har nya volymer, detaljer och färger. Retro-sport-influenserna gör avtryck genom bland annat polokrage med zippar, dragsko och slitsar. Detta syns på klänningar, croppade toppar, set i denim, regnjackan, och såklart, hoodietröjan.

Vårens Limited Edition-kollektion kommer i gult, rött, orange och grönt, och där vitt och blått accentuerar. I kollektionen finns 15 plagg som ger en uppdaterad vårgarderob i färg. Alla bomullsprodukter är från mer hållbara källor.

Kollektionen släpps den 4 mars i utvalda butiker och online. Pris från 349 SEK.

För mer information, vänligen kontakta:
Olivia Larsson, PR-ansvarig, KappAhl Sverige,
tel. +46 704 71 58 47, olivia.larsson@kappahl.com

EKPR & Kommunikation, tel. 08-667 22 06, info@ekpr.com
Högupplösta bilder finns på www.kappahl.com/press och www.ekprbildbank.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 58 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.