Premiär för den första Newbie butiken i Göteborg - KappAhl

Premiär för den första Newbie butiken i Göteborg

Den 21 september 2017 öppnar KappAhl upp dörrarna till den första Newbie Store i Göteborg. Butiken är den åttonde butiken i raden att öppna i Sverige.

Den nya butiken öppnar på övre plan på Frölunda Torg i Göteborg. Inredningen i butiken är tidlös och speglar designen i kollektionerna. KappAhl har sedan tidigare öppnat fem Newbie butiker i Stockholmsområdet; MOOD Gallerian, Sergelgatan, Mall of Scandinavia, Täby köpcentrum och Fältöversten som öppnar i augusti. Utöver dessa finns sedan tidigare en butik i Väla köpcentrum i Helsingborg och en i köpcentret Emporia i Malmö.

- Vi är oerhört glada att Newbie tas så väl emot av våra kunder och att det är en sådan stor efterfrågan, säger KappAhls Sverigechef Anna-Karin Holck.

Babykollektionen Newbie har varit en framgång från start och har sedan kollektionen lanserades, växt i omfång och är nu också en egen butikskedja. KappAhls designers tanke med Newbie-kollektionen är att skapa tidlösa plagg i 100% hållbara material, där all bomull är ekologisk och ­som även är hållbara i kvalitet och design. Plaggen skall även lätt kunna gå i arv. Tanken med Newbie går hand i hand med KappAhls övriga hållbarhetsarbete.

Anna Karin Holck, Landschef Sverige.
Tel 0705-87 25 65, annakarin.holck@kappahl.com

Josefine Karlsson, Marknadsförare Sverige.
Tel 0704-71 56 72, josefine.karlsson@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 370 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Drygt hälften av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2006. Mer information på www.kappahl.se

Ladda ner fil: Release