Newbie Store öppnar på Sergelgatan i Stockholm

Torsdagen den 27 april öppnar KappAhl upp dörrarna till ytterligare en Newbie Store. I butiken hittar du barnkläder och heminredning som designats med särskild omtanke för våra minsta. Kollektionen är hållbar och all bomull ekologisk.

Den nya butiken kommer att öppna på Sergelgatan i centrala Stockholm och är den första i cityläge. Tidigare öppnade Newbie finns i Väla i Helsingborg, Emporia i Malmö och Mall of Scandinavia i Stockholm, Täby Centrum och Mood-gallerian.

- Vi är oerhört glada att det är en sådan stor efterfrågan på Newbie, och vi har nu beslutat att öppna ännu en butik, säger KappAhls landschef Anna-Karin Holck. Den nya butiken är ett kvitto på framgången med Newbie, och att konceptet tas väl emot av våra kunder.

Babykollektionen Newbie har varit en framgång från start och har sedan kollektionen lanserades, växt i omfång och har nu en egen butikskedja. KappAhls designers tanke med Newbie-kollektionen är att skapa tidlösa plagg i 100%  hållbara material –  det mesta i ekologisk bomull – ­som även är hållbara i kvalitet, design och som lätt kan gå i arv. Egenskaper som går hand i hand med KappAhls hållbarhetsarbete.

Anna Karin Holck, Landschef Sverige.
Tel 0705-87 25 65, annakarin.holck@kappahl.com

Josefine Karlsson, Marknadsförare Sverige.
Tel 0704-71 56 72, josefine.karlsson@kappahl.com

Ladda ner fil: PRESSMEDDELANDE Newbie Sergel.pdf