Jag Godkänner

Newbie Store flyttar in i Femmanhuset, Göteborg

Succén fortsätter, Newbie Store öppnar den andra butiken i Göteborg inom 2 månader. Den 30 november är det dags igen att slå upp dörrarna till en helt ny Newbie Store, denna gång i Femmanhuset i centrala Göteborg.

-            Det är fantastiskt att redan så snabbt efter succén på Frölunda torg kunna erbjuda ytterligare en Newbie Store i Göteborg, säger regionchefen Klas Olsson.

I september 2017 öppnades den första Newbie Store i Göteborg. Nära 1000 ”Newbie Lovers” stod i kö innan öppningen och succén på Frölunda Torg var ett faktum.  Butiken är den andra butiken att öppna i Göteborg och den nionde butiken totalt i Sverige.

-            Vi är oerhört glada att Newbie tas så väl emot av våra kunder och att det är en sådan stor efterfrågan, säger KappAhls Sverigechef Anna-Karin Holck.

KappAhs barnkollektion i hållbara material är en framgångssaga som växt i omfång och i dag är en fristående butikskedja. Newbie Store erbjuder baby- och barnkollektionen i hållbara material för den medvetne konsumenten.

Anna Karin Holck, Landschef Sverige.
Tel 0705-87 25 65, annakarin.holck@kappahl.com

Josefine Karlsson, Marknadsförare Sverige.
Tel 0704-71 56 72, josefine.karlsson@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 53 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.