KappAhl nyöppnar i Uppsala City

Den 23 mars inviger KappAhl sin toppmoderna butik i Uppsala City. Butiken har byggts om enligt modekedjans butikskoncept ”For You” som har fokus på kundens shoppingupplevelse.

– KappAhls butikskoncept är toppmodernt och baserat på våra kunders önskemål. Kunden vill att det ska vara enkelt att handla och vill bli inspirerad. KappAhls anslag är ”For You”. Det vi gör, gör vi för vår kund så att det passar henne bäst, berättar KappAhls Sverigechef Anna-Karin Holck.

Butiken ligger kvar i samma lokaler och har ett varmt omfamnande tilltal som tar väl hand om kunden med tips och inspiration i fokus. Den miljövänliga butiksinredningen är sammansatt för att skapa rumskänsla och kommer göra det lättare för kunden att handla och hitta de silhuetter som passar just henne. Här hittar man säsongens mode och inspiration för vardag och fest för dam, barn och herr.

Nyöppningen firas från torsdag till och med söndag med fina erbjudanden.

Anna Karin Holck, Landschef Sverige.
Tel 0705-87 25 65, annakarin.holck@kappahl.com

Josefine Karlsson, Marknadsförare Sverige.
Tel 0704-71 56 72, josefine.karlsson@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Cirka 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2006. Mer information på www.kappahl.se

Ladda ner fil: Release