Förändring i KappAhls koncernledning

Anders Düring, CFO och medlem i koncernledningen, har sagt upp sig för annan tjänst och lämnar KappAhl. Bolaget har inlett en rekryteringsprocess för att finna hans efterträdare.

Anders Düring kvarstår i befattningen under sin uppsägningstid.

"Jag beklagar att Anders väljer att lämna KappAhl men förstår och respekterar hans beslut. Anders har haft en konstruktiv och viktig roll i det förändringsarbete som pågått under de senaste åren”, säger Danny Feltmann, vd och koncernchef i KappAhl.

Denna information är sådan information som KappAhl AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom vd och koncernchef Danny Feltmanns försorg, för offentliggörande den 24 juli 2017 kl. 08.45 CET.

Danny Feltmann Espersen, vd och koncernchef, tel. 031-7715661

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 370 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Drygt hälften av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2006. Mer information på www.kappahl.se

Ladda ner fil: 170724 Förändring i KappAhls koncernledning