Strömberg by Glenn Strömberg & KappAhl SS16

<p>Strömberg by Glenn Strömberg & KappAhl SS16</p>

Säsongens Strömberg-kollektion bygger vidare på den klassiska och moderna siluetten med inspiration från Italien. Det eleganta och sofistikerade sätter tonen för säsongen där kvalitet som linne och välarbetade, diskreta detaljer tillför det lilla extra.

Det italienska modet fortsätter att influera säsongens Strömberg-kollektion där det eleganta och sofistikerade är ett genomgående tema som ingjuter passion. Kvalitet som linne är utmärkande för våren och återfinns i såväl hela kostymer som skjortor. Den mönstrade skjortan är fortsatt viktig denna vår där det både stor- och småmönstrade är återkommande. Mönster som paisley, blommigt och marockanskt återfinns även på accessoarer som snusnäsduken och vi ser även färgglada strumpor.

Färgpaletten går i neutrala toner som senare under våren blommar ut i blåa nyanser med det starkare blå och lila som accentfärger där man hämtat inspiration från Rivieran och Amalfikustens vilda blommor. Diskreta detaljer som dekorativa linningar samt påsydda fickor bidrar till den fulländade, sofistikerade helhetslooken.

To borrow products, please contact: EKPR & Kommunikation, Tel. +46 (0) 704 71 22 06,  info@ekpr.com

For more information Monika Kostovska, Head of Fashion Press at KappAhl, tel. +46 (0) 704 71 55 56, monika.kostovska@kappahl.com

High-resolution images are available at www.ekprbildbank.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Runt en fjärdedel av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se