KappAhl AW16: En djärv partysäsong

I vinter presenterar KappAhl en minimalistisk och gnistrande partykollektion för modemedvetna kvinnor. Sammet, paljetter, svart glitter och veganläder – det är några av de hetaste materialen till vinterns kommande fester.

I vinter lanserar KappAhl en enkel men samtidigt djärv partykollektion. Här finner du centrala festplagg med minimalistisk siluett– en perfekt kombination till vinterns kommande fester. Kollektionen omfattar klänningar i spets och paljetter, men även i säsongens hetaste material, sammet. Byxor i veganläder ger attityd liksom silkesblusar och gnistrande kjolar. Resultatet är en komplett festkollektion som överraskar.

Många plagg kommer i svart i kombination med paljetter och glitter som skapar kontraster. KappAhls partykollektion ger dig minimalistisk look kryddad med stil och flärd.

KappAhls partykollektion finns i butik från November 2016.

För mer information, vänligen kontakta:
Olivia Larsson, Modepress KappAhl, tel. +46 70 471 5847, olivia.larsson@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Cirka 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2006. Mer information på www.kappahl.se

Ladda ner fil: KappAhl festkollektion AW16