KappAhl öppnar Newbie Store på Emporia

Torsdagen den 27 oktober öppnar KappAhl upp dörrarna till ytterligare en Newbie Store. I butiken hittar du barnkläder och heminredning som designats med särskild omtanke. Kollektionen är hållbar och all bomull ekologisk.

Kollektionen är hållbar och all bomull ekologisk.

Den nya butiken kommer att öppna på Emporia i Malmö och blir den femte butiken att öppna i Sverige. Sedan tidigare har KappAhl öppnat Newbie store i Mood- gallerian och Mall of Scandinavia i Stockholm, Täby Centrum och Väla i Helsingborg.

- Vi är oerhört glada att det är en sådan stor efterfrågan på Newbie, och vi har nu beslutat att öppna ännu en butik, säger
KappAhls landschef Anna-Karin Holck. Den nya butiken är ett kvitto på framgången med Newbie, och att konceptet tas väl emot av våra kunder.

Babykollektionen Newbie har varit en framgång från start och har sedan kollektionen lanserades, växt i omfång och har nu alltså en egen butikskedja. KappAhls designers tanke med Newbie-kollektionen är att skapa tidlösa plagg i 100%  hållbara material –  det mesta i ekologisk bomull – ­som även är hållbara i kvalitet, design och som lätt kan gå i arv. Egenskaper som går hand i hand med KappAhls hållbarhetsarbete. I Newbies sortiment ingår numer även storlekar upp till 128 och inredning för de små.

Anna Karin Holck, Landschef Sverige.
Tel 0705-87 25 65, annakarin.holck@kappahl.com

Josefine Karlsson, Marknadsförare Sverige.
Tel 0704-71 56 72, josefine.karlsson@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 370 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Drygt hälften av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2006. Mer information på www.kappahl.se

Ladda ner fil: Release