Vårmodet på KappAhl SS16

<p>Vårmodet på KappAhl SS16</p>

KappAhls vårnyheter innehåller moderna klassiker för tidlös elegans där det skräddarsydda och feminina tillsammans skapar en chic stil.

70-talets influenser fortsätter och vi ser en modern och uppdaterad retrochic look där grafiskt och blommigt möts. Till våren låter vi oss även influeras av etniska print för en feminint lättburen look. Accessoarer, så som bälten, scarfar och minimalistiska smycken, spelar en viktig roll och bidrar till att förstärka såväl vardagslooken som festlooken. Funktionella detaljer som spännen och dragkedjor pryder plaggen tillsammans med brodyr, spets och dip dye. Vi ser även tåliga material som kontrasteras med siden och perforerade texturer.

För utlåning av produkter kontakta:
EKPR & Kommunikation, tel. 08-667 22 06, info@ekpr.com

För mer information:
Monika Kostovska, modepressansvarig KappAhl, tel. 0704-71 55 56, monika.kostovska@kappahl.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Runt en fjärdedel av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se

Ladda ner fil: 151118_Dam_ss16_se.pdf