Världspremiär för Roxettes nya version av "The Look" - KappAhl

Världspremiär för Roxettes nya version av "The Look"

<p>Världspremiär för Roxettes nya version av

Idag är det världspremiär för Roxettes nya version av hitlåten ”The Look (2015 Remake)” och filmen ”The making of the Look”. Låten, som är exklusivt inspelad av Roxette för KappAhl, har även gett namn åt KappAhls kampanjer i höst. Kampanjerna handlar om stil och personlighet – The Look. Resultatet är en helt ny och uppdaterad version av låten iklädd 2015 års musikmode.

- För KappAhls kampanjer hösten 2015 är det dags för den populärkultur som kanske mer än någon annan influerat hur vi ser ut - nämligen musik. Och vad kan då passa bättre än en samtida version av en av musikvärldens mest populära och eviga ”looks”; superhiten ”The Look (2015 Remake)”, säger Joakim Holmstrand, marknadsdirektör på KappAhl.

Nyinspelningen av The Look dokumenteras i filmen ”The making of the Look”. Filmen och låten är nyinspelade på historisk mark, i X-Level Studio i Stockholm, samma studio som The Look spelades in i första gången 1988.

- Roxette har ikonstatus över hela världen och att de nu släpper en ny version av hitlåten The Look tror vi kommer att vara mycket uppskattat av alla deras fans, vilka också är många av våra kunder. Med filmen och låten vill vi förmedla energin och glädjen som finns i musiken och hur detta också kan inspirera människor att hitta sin egen stil, säger Joakim Holmstrand.

För den exklusiva nyinspelningen för KappAhl har Roxette valt att samarbeta med den svenska producentduon Addeboy vs. Cliff.

- Så fort jag hörde Addeboy vs. Cliffs musikaliska idéer till “The Look” visste jag att det kommer att bli bra. Låten känns underbar och låter som en hit. En gång till. För mig står den för kaxig, ung, pilsk powerpop som får mig att skratta och le och leva vidare. “The Look” är såklart dessutom en ypperlig titel på en klädeskampanj, säger Per Gessle.

Låten och filmen släpps fredagen den 17 juli. Filmen kommer kunna ses på KappAhls site samt på KappAhls YouTube-kanal. Låten, som släpps i hela världen, kommer finnas på Spotify samt alla övriga digitala plattformar och den 28 augusti som exklusiv sjutums vinylsingel.

Kampanjens officiella hashtag är #thelookkappahl

Om The Look

Popduon Roxette, Per Gessle och Marie Fredriksson, bildades i mitten på 80-talet. En av deras mest kända låtar är ”The Look” från 1988, som även brukar räknas som Roxettes genombrott i hela världen.

För pressbilder på Roxette vänligen besök:

press.bindefeldab.se
användarnamn: kappahl
lösenord: press

Kontaktpersoner:
Joakim Holmstrand, marknadsdirektör KappAhl
E-post: joakim.holmstrand@kappahl.com
Mobil: 070 – 590 84 19

Karin Tränk, presskontakt Micael Bindefeld AB
E-post: karin.trank@bindefeldab.se
Mobil: 072 – 857 04 36

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 24 % av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 150717_ThelookRoxette2.pdf