Strömberg by Glenn Strömberg & KappAhl - Höst 2015

<p>Strömberg by Glenn Strömberg & KappAhl - Höst 2015</p>

This season KappAhl take the Strömberg collection to a whole new level. The use of premium fabrics like Italian wool and pure silk, used in modern silhouttes combined with casual classics, makes it extremely wearable but classy.

The use of premium fabrics like Italian wool and pure silk, used in modern silhouttes combined with casual classics, makes it extremely wearable but classy. Blue shades and neutrals with pop orange and highlights of fuschia creates what we call “the perfect palette, for the imperfect gentleman”.

För utlåning av produkter kontakta:
EKPR & Kommunikation | Telefon: 08-667 22 06 | E-mail: info@ekpr.com

För övrig information kontakta:
KappAhl, Helén Eriksson, Fashion Press, 070-471 58 84, helen.eriksson@kappahl.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 24% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 150605_GSC.pdf