On trend for summer 2015

<p>On trend for summer 2015</p>

KappAhls trendkollektioner för våren och sommaren 2015 går i hållbarhetens och romantikens tecken med inspiration från Marrakesh. Återvunnen polyester, ekologisk bomull och linne står i fokus tillsammans med skira material, fransar och spetsar.

Dreams Through a Lens - hållbart mode

Dreams Through a Lens är en hållbar kollektion med inspiration från Marrakesh, gjord av återvunnen polyester, ekologisk bomull och linne. Kollektionen, som fotats av världskända fotografen Mary McCartney, går i blåa och vita toner i kombination med olika mönster och broderier. Kollektionen lanseras i butik i maj.

The New Boheme - Vintage Stories för KappAhl 2015

Vintage Stories för våren 2015 är bohemisk och avslappnad. Kollektionen går i vita nyanser och materialen är skira med en modernt romantisk känsla. Fransar, spetsar och statementaccessoarer förstärker looken.  Kollektionen lanseras i butik i april.

För utlåning av produkter kontakta:
EKPR & Kommunikation | Telefon: 08-667 22 06 | E-mail: info@ekpr.com

För övrig information kontakta:
KappAhl, Helén Eriksson, Fashion Press, 070-471 58 84, helen.eriksson@kappahl.com

Högupplösta bilder finns på
 www.ekprbildbank.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: KappAhl_vår_2015.pdf