KappAhl inviger ny flaggskeppsbutik

<p>KappAhl inviger ny flaggskeppsbutik</p>

Idag är det premiär för KappAhls nya flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm. Butiken har byggts om i en mer exklusiv förpackning av modekedjans butikskoncept, For You, och bjuder en toppmodern shopping-upplevelse med senaste mode, kundnära inspiration och köphjälp i fokus.
     – Vi har byggt en toppmodern flaggskeppsbutik som visar hela KappAhls bredd och är helt anpassad för just vår kund säger marknadsdirektör Joakim Holmstrand.

Flaggskeppsbutiken ligger med bästa affärsläge på Drottninggatan 53 i Stockholm. Butiken är uppbyggd i en mer exklusiv förpackning av modekedjans nya butikskoncept, For You. Nedervåningen är uppbyggd i form av ett inbjudande showroom som visar senaste mode för KappAhls kund. Digitala skärmar förstärker och inspirerar kring trender och outfits. På andra våning huserar avdelningarna dam, herr, barn och en speciellt uppbyggd Newbie shop-in-shop.

Premiärdagen inleds med en frukostvisning för speciellt inbjudna gäster och butiken öppnar för allmänheten klockan 10.00.

Ett koncept med kunden i fokus
Det nya butikskonceptet är en av KappAhls hittills största satsningar. En avgörande del i utvecklingen har varit samtal med kunder som fått frågan vad de tycker är viktigt när de shoppar. Resultatet är ett modernt, flexibelt koncept med kundnära inspiration och köphjälp i fokus. Ett varmt och omfamnande tilltal kännetecknar allt från skyltar till guider och modetips.
     – Vårt anslag är ’For You’. Det vi gör, gör vi för vår kund så att det passar henne bäst, avrundar Joakim Holmstrand.

För ytterligare information
Joakim Holmstrand, marknadsdirektör. Tel 0705-90 84 19, joakim.holmstrand@kappahl.com
Charlotte Högberg, kommunikationsschef. Tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Runt en fjärdedel av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se