KappAhl i Halmstad City inviger nytt butikskoncept - KappAhl

KappAhl i Halmstad City inviger nytt butikskoncept

<p>KappAhl i Halmstad City inviger nytt butikskoncept</p>

Idag öppnar KappAhls butik i Halmstad City med ett helt nytt utseende. Butiken har byggts om enligt modekedjans nya butikskoncept som innebär en helt ny shoppingupplevelse för kunden, med mode, kundnära inspiration och köphjälp i fokus.
     – Vårt butikskoncept är toppmodernt och baserat på våra kunders önskemål, säger KappAhls landschef Anna-Karin Holck. Kunden vill att det ska vara enkelt att handla och vill bli inspirerad.

Konceptet är en av KappAhls hittills största satsningar och en avgörande del i framtagningen har varit samtal med kunder som fått frågan vad de tycker är viktigt när de shoppar.

Det nya konceptet har ett varmt och omfamnande tilltal som tar väl hand om kunden. Den miljövänliga butiksinredningen är sammansatt för att skapa rumskänsla och allt från skyltar till modetips gör det lättare för kunden att handla och hitta de silhuetter som passar just henne.
     – Vårt anslag är ”For you”. Det vi gör, gör vi för vår kund så att det passar henne bäst, berättar Anna-Karin Holck.

Butiken ligger med bästa affärsläge mitt i Halmstad City och kommer att representera modekedjans nya look. Nyöppningen firas från idag torsdag till och med söndagdå alla kunder bland annat erbjuds 25 % rabatt på hela sortimentet.

I maj 2014 öppnade första butiken med KappAhls nya koncept, flaggskeppsbutiken i Oslo, Norge. KappAhl har sedan dess rullat ut konceptet i hög takt och öppnar nu ”For you”-butik nummer 25.

För ytterligare information
Anna Karin Holck, Landschef Sverige. Tel. 0705-87 25 65, annakarin.holck@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef. Tel 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 24 % av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 150625_KappAhl i Halmstad City inviger nytt butikskoncept.pdf