KappAhl i designsamarbete med sportlegenden Glenn Strömberg

<p>KappAhl i designsamarbete med sportlegenden Glenn Strömberg</p>

Under våren 2015 lanserar KappAhl en ny kollektion bestående av dressat herrmode. Kollektionen är designad av KappAhls designteam tillsammans med Glenn Strömberg.

Glenn Strömberg är fotbollsspelaren som efter sin karriär blev sportkommentator och som sedan 30 år tillbaka är bosatt i italienska Bergamo. Det italienska väldressade modet har inspirerat Glenn och utvecklat hans intresse för mode och kläder.

- Jag har alltid tyckt att italienare spelar bra fotboll, lagar god mat och klär sig imponerande snyggt. Att få vara med och designa en modekollektion och utveckla KappAhls herrsortiment ser jag som en unik möjlighet att ge männen en prägel av det italienska modet i sin garderob, säger Glenn Strömberg.

Glenn Strömbergs kollektion visar ett mer dressat herrmode än vad vi är vana att se hos KappAhl. Nyckelplagg för kollektionen är skräddade blazrar, snygga skjortor och byxor. Plaggen har snygga, slimmade passformar. Den italienska prägeln gör kollektionen ytterligare maskulin.

- Vårt designsamarbete med Glenn Strömberg är en början för oss att lyfta vårt herrmode och erbjuda männen ett urval av skräddade och väldressad plagg. Italienska män kommer att få hård konkurrens, säger KappAhls design- och sortimentdirektör Carina Ladow.

Kollektionen landar i utvalda butiker under april månad.

För pressbild på Glenn Strömberg vänligen besök:
Användarnamn: kappahl
Lösenord: press

För utlåning av plagg kontakta:
EKPR & Kommunikation
E-post: info@ekpr.com. Telefon: 08 – 667 22 06

Kontaktpersoner:
Carina Ladow, design- och sortimentsdirektör KappAhl
E-post: carina.ladow@kappahl.se. Mobil: 070 – 471 57 02

Annika Hesselman, presskontakt Micael Bindefeld AB
E-post: annika.hesselman@bindefeldab.se. Mobil: 070 – 768 11 00

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 150126_GSC_se.pdf