Jag Godkänner

Glenn Strömberg både designar och frontar KappAhls vårkollektion

<p>Glenn Strömberg både designar och frontar KappAhls vårkollektion</p>

Nu presenterar KappAhl resultatet av vårens designsamarbete med Glenn Strömberg. I en kollektion bestående av ett dressat herrmode med italienska influenser visar Glenn upp plagg så som blazrar, skjortor, byxor och shorts samt snygga tröjor och accessoarer.

- Jag är riktigt nöjd med kollektionen och mitt absoluta favoritplagg är jeansskjortan. Jag hade höga krav på hur den skulle se ut och den blev exakt som jag tänkt mig; tryckknappar, rätt jeansfärg och helt rätt längd, säger Glenn Strömberg.

Kampanjen har fotograferats i Italien.

Kollektionen landar i utvalda butiker den 9 april. Se och shoppa kollektionen »

För bilder från kollektionen med Glenn Strömberg vänligen besök:
press.bindefeldab.se
användarnamn: kappahl
lösenord: press

För utlåning av plagg kontakta:
Telefon: 08 – 667 22 06
E-post: info@ekpr.com

Kontaktpersoner:
Carina Ladow, design- och sortimentdirektör
KappAhl
E-post: carina.ladow@kappahl.se
Mobil: 070 – 471 57 02

Karin Tränk, presskontakt
Micael Bindefeld AB
E-post: karin.trank@bindefeldab.se
Mobil: 072 – 857 11 00

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19 % av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 150401_GSC_se.pdf