Bohemiskt i höstens Vintage Stories-kollektion

<p>Bohemiskt i höstens Vintage Stories-kollektion</p>

Höstens Vintage Stories är en kollektion där det bohemiska 70-talets modeller och silhuetter möter 20-talets elegans med detaljer som broderier, print och pärlor.

Följsamma och skira material som chiffong blandas med tyngre som sammet i toner av svart, guld och vitt där de omgjorda vintageprinten sätter sin prägel. Klänningen och kimonon i sammet utgör nyckelplaggen där lager på lager i kombination med spetsen är en viktig silhuett.

Kollektionen lanseras i butik i oktober.

För utlåning av produkter kontakta:
EKPR & Kommunikation
E-post: info@ekpr.com

För övrig information kontakta:
KappAhl, Monika Kostovska, Fashion Press
E-post: monika.kostovska@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 24 % av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 150818_Vintage Stories.pdf