100 % EKOBOMULL I KAPPAHLS NYA KAXS-KOLLEKTION HÖSTEN 2015

<p>100 % EKOBOMULL I KAPPAHLS NYA KAXS-KOLLEKTION HÖSTEN 2015</p>

I höst presenterar KappAhl en uppdaterad KAXS-kollektion där lekfulla färger och glada, grafiska print står i centrum.

KAXS är designad för lek och rörelse, kan användas varje dag och har bra funktion och kvalitet. Som alltid är kollektionen helt i unisex och varje plagg passar lika bra på kille som tjej. Detta ger ändlösa möjligheter till matchningar. Kollektionen kommer i storlek 56-128, är i 100% ekologisk bomull och finns i KappAhls butiker från vecka 37.

För utlåning av produkter kontakta:
E-post: info@ekpr.com

För övrig information kontakta:
KappAhl, Helén Eriksson, Fashion Press
E-post: helen.eriksson@kappahl.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet.  24% av sortimentet är hållbarhetsmärkt . 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 160615_KAXS_sv.pdf