Sportigt 90-tal möter stilrent och feminint i KappAhls vårkollektion 2015

<p>Sportigt 90-tal möter stilrent och feminint i KappAhls vårkollektion 2015</p>

Contemporary
I ett tema där storstad möter sport ser vi raka linjer, detaljerade, starka och nyskapande mönsterbilder där 90-talet verkar som inspirationskälla. Detaljer som zippar, sportpipings och ribbmuddar accentuerar det sportiga i temat. Kollektionen som går i svart och vitt bryts av med accentfärger som neongult, mint och en stark blekrosa ton. Klassiska djur mönster och marble print är återkommande och återfinns bland annat på bomberjackan som är ett av nyckelplaggen i kollektionen tillsammans med den vida culottebyxan.

Casual
Modevåren på KappAhl visar också en mjuk och följsam siluett som andas medvetenhet. Detaljdekorerade plagg med generösare passform sätter stilen. Hårt tvättad vit och blå denim är genomgående färger i kollektionen som matchas med gröna och senare brända röda toner. Bohemiskt, fransar och draperat står tillsammans för det mjukare i kollektionen. Långt och kort mixas där den långa kappan är ett av nyckelplaggen för temat.

Modern Classic
Stilrent, elegant och feminint är ledorden för KappAhls moderna klassiker där den skräddade kavajen och pennkjolen är nyckelplagg. Det svarta och vita ligger till grund för temat med inslag av ljusare nyanser av grått, blått och rosa. Geometriska mönster, som subtila ränder, rutor och prickar pryder plaggen och bidrar till elegansen i kollektionen.

Hampton Republic 27
Hampton Republic 27 fortsätter i klassisk preppy anda med inslag av det marina men introducerar i vår pastellfärger som mintgrönt, ljusrosa och gult i kollektionen. Ränder och stickat är lika givet för kollektionen som de klassiska chinosen och club-blazern. Detaljer som singoalla-ringningen och det kabelstickade sätter sin prägel på temat.

Högupplösta bilder hittar du här eller på www.ekprbildbank.com

För utlåning av produkter kontakta:
EKPR & Kommunikation | Telefon: 08-667 22 06 | E-mail: info@ekpr.com

För övrig information kontakta:
KappAhl, Helén Eriksson, Fashion Press, 070-471 58 84, helen.eriksson@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 141124_kappahls_vårkollektion_2015.pdf