Ny landschef KappAhl Finland

<p>Ny landschef KappAhl Finland</p>

Aleksi Salminen har utsetts till ny landschef för KappAhl Finland med tillträde i augusti 2014. Aleksi Salminen är för närvarande landschef för Carlings i Finland där han arbetat sedan 2012.
     – Jag är mycket glad över att vi kan knyta Aleksi som har ett härligt driv och ett starkt sälj- och servicefokus till arbetet att stärka relationen med vår kund i Finland, säger KappAhls Försäljningsdirektör Stefan Högkvist.

Aleksi Salminen kommer från augusti 2014 att leda och utveckla försäljningsorganisationen i KappAhls 64 finska butiker. Han har erfarenhet från försäljning, service och ledarskap inom detaljhandeln från tjänsten som landschef för Carlings i Finland och tidigare erfarenhet från olika positioner på Dressman.
     – KappAhl har en stark position i Finland och jag ser fram emot att bidra till att utveckla shoppingupplevelsen på KappAhl till den bästa på marknaden, säger Aleksi Salminen.

För ytterligare information:
Stefan Högkvist, Försäljningsdirektör. Tel +46 702 692 156, stefan.hogkvist@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef. Tel +46 704 715 631, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 18% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 140627 KappAhl ny landschef Finland.pdf