140212 KappAhls Vintage Stories SS14 - KappAhl

KAPPAHLS VINTAGE STORIES SS14

<h1>KAPPAHLS VINTAGE STORIES SS14</h1>

Årets Vintage Stories från KappAhl bjuder på en vacker och romantisk kollektion i Boho-chic stil.

Plaggen är fint genomarbetade i skira bomulls- och viskoskvalitéer med tongivande spetsdetaljer, allt i vitt och offwhite. I kollektionen samsas långa och korta klänningar med blusar, kjolar och en kaftaninspirerad kimono. Matcha Vintage Stories-plaggen med ljusa denimshorts eller slitna jeans för rätt modern Boho-chic stil.

Inspirationen till kollektionen kommer från Flea-markets i Los Angels och Paris, men även från mexikanska bröllopsklänningar med sin feminina stil. Alla Vintage Stories-plagg har sitt ursprung i ett plagg från svunna tider – men sekelskiftes-romantiken blandas med en skön Boho-chic festival look.

För utlåning av produkter kontakta:
EKPR & Kommunikation, Telefon: 08-667 22 06, info@ekpr.com

För mer information kontakta
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör. Tel 0704-71 57 02, carina.ladow@kappahl.com

För bilder kontakta
Helén Eriksson, Modepressansvarig. Tel 0704-71 58 84, helen.eriksson@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. KappAhl var den första modekedjan i världen att miljöcertifieras 1999. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 140212 KappAhl Vintage Stories.pdf