140115 KappAhl skapar mode med miljövänligt fokus - KappAhl

KAPPAHL SKAPAR MODE MED MILJÖVÄNLIGT FOKUS

<h1>KAPPAHL SKAPAR MODE MED MILJÖVÄNLIGT FOKUS</h1>

Vårens hållbara kollektion från KappAhl är en sensuell och feminin kollektion i återvunnen polyester.

KappAhl arbetar dedikerat med hållbarhet varje dag under devisen ”Future Friendly Fashion”. En viktig del i detta arbete är att ta fram alternativa material för kollektionerna som skapas. Idag är närmare en femtedel av KappAhl´s mode hållbarhetsmärkt och målet är att erbjuda mer hållbart mode för kunden varje år.

Vårens kollektion är sensuell och feminin, skir och lätt i lager på lager som ger rätt känsla och fall. Blommönstrade plagg inspirerade av gamla botaniska blomsterskisser samsas med enfärgade basfärger som benvitt och svart. Plaggen i kollektionen ger möjlighet till många fina kombinationer.

Om återvunnen polyester
KappAhl har valt materialet återvunnen polyester för att spara på jordens naturresurser och minska onödigt avfall. För att förhindra slöseri med potentiellt användbart material, återvinns polyestern och används vid produktion av nya produkter. Den energi som behövs för att framställa återvunnen polyester är mindre än vad som behövs för att göra ny polyester och därmed minskas energianvändningen och koldioxidutsläppen.

För mer information kontakta
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör. Tel 0704-71 57 02, carina.ladow@kappahl.com

För bilder kontakta
Helén Eriksson, Modepressansvarig. Tel 0704-71 58 84,helen.eriksson@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. KappAhl var den första modekedjan i världen att miljöcertifieras 1999. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: KappAhl_HållbartMode_140115_SE.pdf