KappAhl expanderar Shop Online

Nu expanderar KappAhl sin e-handel att omfatta även Norge och Finland. Med ny, responsiv design, och modernaste teknik tar modekedjan greppet om möjligheterna med e-handel fullt ut.
     – Det är kunden som väljer när, var och hur hon vill shoppa, säger KappAhls vd Johan Åberg. KappAhl ska finnas tillhanda dygnet runt, alla dagar.

KappAhls e-handel har omsättningsmässigt haft en mycket god utveckling sedan starten 2011 och modekedjan följer noga hur kundernas konsumtionsmönster utvecklas.
     – Kunderna förbereder sina köp alltmer på nätet i dag. Därför krävs det mer av KappAhl i form av närvaro och ett tydligt koncept, säger KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand.

Enkelt att handla, dygnet runt, och mer inspiration har varit nyckelord i utvecklingen av den nya sajten. Viktigt har också varit att skapa effektiva, säkra lösningar. Det handlar om nya sökmöjligheter, bättre betalnings- och fraktmöjligheter med mera. Och inte minst att designen är modern och responsiv, d v s att layouten anpassas och blir läsvänlig oavsett om kunden använder dator, mobiltelefon eller läsplatta.
     – Den nya sajten möjliggör en helt annan snabbrörlighet och träffsäkerhet för verksamheten, säger Joakim Holmstrand. För kunden handlar det om att allt ska hänga ihop, hon ska känna igen sig vare sig hon befinner sig på Shop Online eller är ute i butik.

Insatserna för att stärka relationen med KappAhls många lojala kunder fortsätter redan under nästa år.
     – KappAhl ska finnas där vår kund är, när det passar henne. Vi ser möjligheter att expandera vår e-handel till fler marknader, först ut blir Polen under första halvåret 2015, avrundar Johan Åberg.

För ytterligare information
Joakim Holmstrand, marknadsdirektör. Tel 0705-90 84 19, joakim.holmstrand@kappahl.com
Johan Åberg, vd. Tel 0706-099973, johan.aberg@kappahl.com

För företagsinformation och bilder
Charlotte Högberg, Informationschef. Tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 141126 KappAhl expanderar sin e-handel