<p>Izabella Scorupco i KappAhls höstkampanj fotograferad av legendariska Terry O’Neill</p>

Terry O’Neill är en av världens mest välrenommerade fotografer och hans fotokonst återfinns på gallerier världen över. Han gjorde sig ett namn redan under 60-talet då han tog några av de idag legendariska porträtten av ikoner som Elton John, Audrey Hepburn, The Beatles, Brigitte Bardot och Frank Sinatra. I modern tid har han fotograferat världsstjärnor som Kate Moss, Amy Winehouse och Madonna.

Nu kröner Terry O’Neill KappAhls höstkampanj med sin konstnärliga talang. I kampanjen ”Wear it like a star” är det Terry O’Neill som står bakom kameran och framför kameran står svenska skådespelerskan och tillika modellen Izabella Scorupco. Hela kampanjen är inspirerad av och återspeglar Terry O’Neills fotografiska karriär med de ikoniska porträtten.

- KappAhl kontaktade mig med en idé om att de ville använda mina porträtt i en kampanj med Izabella Scorupco, som de ville att jag skulle fotografera. Det lät som ett mycket roligt jobb, Izabella är en fantastisk person att fotografera, säger Terry O’Neill.

- Jag har arbetat med Terry O’Neill tidigare när han fotograferade mig som ”Bondbrud”, så det var otroligt roligt att få chansen att jobba med honom igen och denna gången för KappAhl, säger Izabella Scorupco.

För första gången på många år får vi även höra Izabella Scorupco sjunga då hon i kampanjen sjunger KappAhls signaturmelodi ”Hey, I like your style”.

Kollektionen
Med kollektionen ”Wear it like a star” adderar KappAhl Hollywoodglamour till sina kunders garderob. Kollektionen har designats omsorgsfullt med små men rätta och viktiga detaljer som broderade och fransförsedda jackor, plisserade kjolar, eleganta långklänningar med hög slits, vackra jumpsuits och blusar med öppen rygg. Färgerna och detaljerna går i nattsvart, guld och glitter.

- Vi ser fram emot en glamourös höst med en stjärna både framför och bakom kameran, det är ett helt nytt sätt för oss att arbeta på. Nu väntar vi med spänning på att få presentera resultatet, säger Joakim Holmstrand, marknadsdirektör på KappAhl.

Kollektionssläppet och starskottet för kampanjen är den 7 oktober.

#WearitlikeaStarbyKappAhl

För bilder på Terry O’Neill och Izabella Scorupco vänligen besök:
användarnamn: kappahl
lösenord: press

För utlåning av produkter kontakta:
EKPR & Kommunikation. Telefon: 08-667 22 06. E-post: info@ekpr.com

Kontaktpersoner:
Joakim Holmstrand, marknadsdirektör KappAhl. Mobil: 070-590 84 19. E-post: joakim.holmstrand@kappahl.se
Annika Hesselman, presskontakt Micael Bindefeld AB. Mobil: 070-768 11 00. E-post: annika.hesselman@bindefeldab.se

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. KappAhl var den första modekedjan i världen att miljöcertifieras 1999. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm.

Ladda ner fil: 141006 Scorupco och O'Neill i KappAhls hostkampanj.pdf