KappAhl tillsammans med Ingela Arrhenius för BRIS

<p>KappAhl tillsammans med Ingela Arrhenius för BRIS</p>

I en specialkollektion för KappAhl har illustratören Ingela Arrhenius designat fantasifulla och färgglada prints och figurer som pryder plaggen.

Ingela Arrhenius berättar att, efter samtal med KappAhl kring designen, landade de i att de ville göra djurmönster på plaggen.

– Jag gillar att rita djur och det passar ju barnkläder väldigt bra. Och alla djuren är bra kompisar såklart, berättar Ingela Arrhenius.

Kollektionen är en unisex-serie med plagg för barn i storlekarna 62-86 och 86-116. Kollektionen har tagits fram till förmån för BRIS dit 20 kronor av varje sålt plagg går. Plaggen kommer att finnas i KappAhls butiker från november och i webbshopen.

För utlåning av produkter kontakta:
EKPR & Kommunikation. Telefon: 08-667 22 06. E-post: info@ekpr.com

För övrig information kontakta:
Helén Eriksson, KappAhl Fashion Press. Telefon: 070-471 58 84. E-post: helen.eriksson@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 18% av sortiment är hållbarhetsmärkt. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 140826 KappAhl med Ingela Arrhenius för Bris.pdf