TRE TRENDER ATT MÖTA VÅREN I

<h1>TRE TRENDER ATT MÖTA VÅREN I</h1>

Ljus denim i smala 5-ficksjeans eller baggy boyfriend look. Matcha med melangestickad tröja, romantisk blus eller trendriktig jeansskjorta. De denimblå tonerna mixas med vitt, svart och mint.

Löst draperade siluetter i böljande material. Omlottblusar, vävda linnen, långa kjolar och underbart bekväma trackpants. Färgerna är neutraler med inslag av metaller, djurprint och korall. Blankt möter matt och matchas med löst stickad lång cardigan.

Klassiskt dressat med en modern, feminint chic touch. I material av viscose och polyesterblandningar hittar du skräddade byxor, kavajer med guldknappar, blusar och vävda toppar. Svart och neutraler med accentfärger i rosa och korall.

Bilder hittar du i vår bildbank

För mer information kontakta
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör. Tel 0704-71 57 02, carina.ladow@kappahl.com

Bilder, mer information
Helén Eriksson, Modepressansvarig. Tel 0704-71 58 84, helen.eriksson@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. KappAhl var den första modekedjan i världen att miljöcertifieras 1999. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: Vårmodet 2014 på KappAhl.pdf

Monika Kostovska, chef mode-PR