NYTILLSKOTT I KAPPAHLS DESIGN- OCH INKÖPSLEDNING

<h1>NYTILLSKOTT I KAPPAHLS DESIGN- OCH INKÖPSLEDNING</h1>

KappAhl stärker sin Design- och Inköpsledning ytterligare med Mia Nyman, som blir Design- och Inköpschef Underkläder, samt Desiree Westerberg, som blir Design- och Inköpschef Barn.
      – Jag är mycket nöjd med att KappAhl är en attraktiv arbetsplats för dessa duktiga chefer och deras gedigna kompetens. De blir ett värdefullt tillskott i arbetet att komma ännu närmare vår kund, säger Carina Ladow, Sortiment- och designdirektör på KappAhl.

Under sommaren kommer KappAhls Design- och Inköpsavdelningar förstärkas på ledningsnivå. Nya Design- och Inköpschefen för Underkläder, Mia Nyman, arbetar för närvarande som sortimentschef på Lindex.

Nya Design- och Inköpschefen för Barn, Desiree Westerberg, arbetar för närvarande som Design- och Inköpschef Underkläder på KappAhl och har tidigare bland annat varit sektionschef på H&M Barn.

För ytterligare information kontakta:
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör, tel. 0704-71 57 02, carina.ladow@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef, tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor - kvinnor, män och barn - och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultatet 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com

Ladda ner fil: 130513 KappAhl förändring Inkledn.pdf