NU ÖPPNAR KAPPAHL I ULRICEHAMN

<h1>NU ÖPPNAR KAPPAHL I ULRICEHAMN</h1>

Nu på torsdag, 21 mars, öppnar modekedjan KappAhl butik med bästa centrumläge i Ulricehamn. Den 760 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.
     – Vi har förstått att KappAhl är ett efterlängtat tillskott till handeln här i Ulricehamn, säger butikschef Ulrica Jacobsson. Det ska bli fantastiskt roligt att välkomna kunderna imorgon!

KappAhls nya butik ligger mitt på Storgatan med bästa affärsläge och infriar därmed modekedjans strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentrum.

I butiken kommer kunderna att hitta säsongens mode och inspiration för vardag och fest i många storlekar för dam, herr och barn. En femtedel av KappAhls sortiment är miljömärkt.

Fem medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och tre säljare. Den ljusa butiken är designad efter KappAhls senaste butikskoncept med bland annat lättare, miljövänligare inredning och lägre strömförsörjning till belysning och avkylning.

På torsdag blir det invigning med flera attraktiva premiärerbjudanden. Torsdag till och med lördag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.
     – Till vår butik kommer nya, fräscha modeprodukter flera gånger varje vecka, säger Ulrica Jacobsson, som arbetat på KappAhl i 14 år nu senast som ställföreträdande butikschef på Knalleland i Borås. Vi ser verkligen fram emot att slå upp portarna imorgon!

För ytterligare information vänligen kontakta:
Ulrica Jacobsson, butikschef KappAhl Ulricehamn. Tel 0321-128 80.
Urban Solander, landschef KappAhl Sverige. Tel 070-235 35 95.

KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med närmare 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.
*Enligt Orvesto Konsument

Ladda ner fil: 130320 KappAhl öppnar Ulricehamn.pdf