KAPPAHLS SOLSKYDDSKLÄDER BÄST I TEST

<h1>KAPPAHLS SOLSKYDDSKLÄDER BÄST I TEST</h1>

I Testfaktas stora test av solskyddskläder för barn är KappAhls sortiment ”Bäst i test”. Modekedjans sortiment får bland annat bästa betyg vad gäller solskydd och elastiska egenskaper.
     – Vi gör prisvärda solskyddskläder för aktiva barn, de ska stå emot solens strålar och kännas sköna att röra sig i, säger Lotta Gustavsson, tf Design- och Inköpschef Underkläder.

KappAhls solskyddskläder får bland annat högst betyg av Testfakta för sin solskyddande förmåga och elastiska egenskaper efter tvätt, åldring och töjning. Modekedjans sortiment placerar sig med totalbetyget 4,4 av 5 möjliga på en första plats.
     – Vi har höga krav på våra funktionskläder och omdömet bekräftar att vi har ett sortiment som står sig väl i jämförelser, berättar Lotta Gustavsson.

Årets sortiment av solskyddskläder finns i alla KappAhls butiker för barn i alla storlekar, från baby, upp till stora barn.

För ytterligare information kontakta:
Lotta Gustavsson, tf Design- och Inköpschef Underkläder, tel. 0704-71 56 29, lotta.gustavsson@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef, tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med närmare 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 130527 KappAhl bäst i test uv-kläder.pdf