KAPPAHL BJUDER PÅ EN VÄLSKRÄDDAD FEST OCH JUL MED HÖG MYSFAKTOR

<h1>KAPPAHL BJUDER PÅ EN VÄLSKRÄDDAD FEST OCH JUL MED HÖG MYSFAKTOR </h1>

En välskräddad festkollektion för alla åldrar med klassiska festplagg och spännande prints utmärker vintern 2013 på KappAhl. Succékollektionen Hampton Republic 27 utökar och finns nu även för barn. Mysiga nattplagg med hög mysfaktor avrundar året tillsammans med barnens jul på KappAhl.

Festen
KappAhl bjuder på en välskräddad och feminin festkollektion. De klassiska festplaggen som kavajer, byxor, kjolar och klänningar har tidlösa snitt med en modern touch som går att kombinera och användas vid alla festliga tillfällen. Guldbrokad, metallic och prints lyfter stilen till en spännande festnivå.

De starka nyckelplaggen är smokingjackan som med fördel matchas med den vida kostymbyxan. Vi ser även cigarettbyxan som ett starkt plagg. Klänningen känns självklar i tider av fest, och här i en knälång modell i vävd guldbrokad.

Färgpaletten visar off-white, beige, guld, olika toner av rött och toner i blått.  Det klassiska och användbara svarta finns naturligtvis också med.

Hampton Republic 27
Hampton Republic 27 bjuder hela familjen på en riktigt härlig preppy holiday med mycket stickat och flanell. Nytt för säsongen är Hampton Republic 27 för barn som följer samma stil som på dam och herr. Mysfaktorn är hög som sig bör i juletid. De stickade plaggen har inslag av klassiskt norska mönster och på kjolar och skjortor fångas brittiska rutor. Traditionella julfärger som rött, grått och vitt blandas upp med denim för den rätta känslan som passar lika bra till vardags som till fest.

Mysiga nattplagg – bästa julklappen för hela familjen
Mysiga morgonrockar och härliga pyjamasar för hela familjen blir årets mjuka julklappar. Mönster som går i rutigt, randigt och prickigt i klassiska julfärger blandas med romantiska rosprint. Tofflor i olika modeller och färger finns för alla smaker. Barnes nattplagg och morgonrockar kommer i glada djurmönster och prints. Men här finns även klassiska rutor och ränder i rosa och blått för den som önskar det.

Barnens jul
Barnen blir julfina med Hampton Republic 27 för barn, vilket är nytt för KappAhl, som erbjuder skjortor, chinos, klänningar och kjolar i storleksspannet 86-170. Här finns även ett stort utbud av stickade tröjor och andra mysiga plagg som passar i juletid. Förutom den klassiska preppy-looken med Hampton Republic 27 finner du för de större barnen, stl 134-170 en sportig college-look i starka färger och kontraster. Här är det nummerprint, ränder och andra collageinspirerade prints som sätter stilen.

För mer information kontakta:
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör, tel. 0704-471 57 02, e-post carina.ladow@kappahl.com

För mer information och bilder kontakta:
Monika Kostovska, PR/Modepressansvarig, tel. 0704-471 56 31, e-post monika.kostovska@kappahl.com

Ladda ner fil: KappAhl fest och jul 2013.pdf