HÖSTEN PÅ KAPPAHL BARN ERBJUDER NÅGOT FÖR ALLA!

<h1>HÖSTEN PÅ KAPPAHL BARN ERBJUDER NÅGOT FÖR ALLA!</h1>

I höstens barnkollektion erbjuder KappAhl något för alla barn och tillfällen, allt ifrån rock till romantik och enklare trikåer till stickat. Enkla modeller möter häftiga tryck och neutrala färger möter det karga vinterlandskapet med djuriska print inspirerade av varg och leopard.

Höstens barnkollektion har något för alla. Grafiska mönster som rutigt och randigt återfinns både på toppar och blusar för den stora tjejen, i rockens typiska färger rött, vitt och svart. För den stora killen står t-shirten med print i fokus tillsammans med den stickade jumpern och biker-jackan med grafiska mönster.

För en mer romantisk look står pudriga färger som rosa, benvitt och grått i centrum tillsammans med svart som bas. Spets, paljetter och blommor pryder plaggen och återfinns på såväl stickade tröjor som enklare toppar och feminina klänningar för både stora och lilla tjej. Siluetten för hösten är en smalare byxa i manchester eller denim i kombination med en vidare tröja eller en längre stickad tunika.

Närmare skolstart återfinns höstens signaturfärger vinrött, mossgrönt och mörkblått på både tröjor och byxor tillsammans med blommiga print. Kontrasterna gör sig hörda då tuffare modeller som rugbytoppen och sweatern möter mjukare färger och blommiga print. För den stora och lilla killen står den rutiga skjortan i centrum i kombination med de färgade chinosen. För en något tuffare look finns både jeansskjortan och stickade jumprar med döskallemotiv. Collegejackan gör sig påmind och så även hela temat där långärmade tröjor och jumprar med sifferprint och loggor gör comeback.

Det collegeinspirerade finns även i de allra minsta storlekarna för pojkar, här i tonerna av grått, mörkblått och benvitt med inslag av gult. Joggingbyxan, i gråmelerat eller denim, utgör, tillsammans med den collegeinspirerade bodyn eller tröjan, nyckellooken.

KappAhls Newbie-kollektion fortsätter i de karakteristiska mjuka färgerna turkos, rosa, beige, benvit och mörkblå. Såväl animaliska print som grafiska och blommiga återkommer även för de allra minsta. Här hittar man både den vida byxan och den smalare i form av leggings samt rutiga skjortor och randiga tröjor i marin anda. De genomgående färgerna bidrar till många kombinationsmöjligheter där koftor, bodies och klänningar lätt kan mixas och matchas.

För bilder, gå till vår bildbank.

För ytterligare information kontakta:
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör, Tel 0704-71 57 02, e-post carina.ladow@kappahl.com
Monika Kostovska, PR / Modepressansvarig, Tel 0704-71 56 31, e-post monika.kostovska@kappahl.com

För presslån av prover kontakta:
Sanna Cederlöf, Presskontakt Mode, Tel 070-470 59 29, e-post sanna.cederlof@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med närmare 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.
*Enligt Orvesto Konsument

Ladda ner fil: 20130516_PressRelease _Barn aw2013_SE.pdf