KAPPAHLS SOMMARKOLLEKTION LYSER UPP SÄSONGEN MED STARKA NYANSER

<h1>KAPPAHLS SOMMARKOLLEKTION LYSER UPP SÄSONGEN MED STARKA NYANSER</h1>

Färger och mönster fortsätter inspirera i KappAhls sommarkollektioner 2013.

Klassiska sommarplagg som shorts, klänningar, blusar, tunikor och linnen i starka nyanser kan kombineras i oändlighet och finns på dam-, barn- och herravdelningen och passar lika bra till vardags som till sommarfesten.

Delar av damkollektionen fortsätter att lysa upp sommarens övriga sortiment med sin starka färgnärvaro. Blommiga mönster i kontrast med sportiga influenser står i centrum och kulörer som cerise, mandarin, lila och lime syns både på överdelar och nederdelar.

I en annan del av sortimentet övergår stilen i moderna klassiker som fungerar lika bra till vardag som till sommarens festtillfällen. Här går färgskalan i fräscha neutraler som vit och beige samt lämnar utrymme för starkare stickfärger i lila, limegrönt och gult. Det annars minimalistiska uttrycket balanseras med ränder och diffusa sommarblommor i temats karakteristiska färgtoner.

En nyckellook till sommaren inkluderar en multikulturell känsla där den lediga kaftantunikan matchas ihop med ett par kamouflerande shorts. Som pricken över i adderas etniskt inspirerade smycken samt en multifärgad väska i strå till looken. För en kvinnligt touch kompletteras stilen med en slokhatt  i matchande färg.

För den klassiska preppy looken fortsätter KappAhls Hampton Republic 27-kollektion att erbjuda krispiga favoriter med marina influenser för den stilfulla kvinnan. Typiska detaljer som ränder och sportiga tryck på överdelarna sätter prägeln i kollektionen där färgerna röd, marinblå och vit fortsätter att dominera. Stickfärger i ljusare pasteller syns också längs med kollektionen som tillsammans med hålbroderier och spetsdetaljer lämnar ett romantiskt avtryck på helheten.

För ytterligare information kontakta:
Carina Ladow, Vice President Sortiments- och Designdirektör, Tel 46 70 471 57 02, e-post carina.ladow@kappahl.com
Monika Kostovska, PR / Modepressansvarig, Tel 0704-71 56 31, e-post monika.kostovska@kappahl.com

För presslån av prover kontakta:
Sanna Cederlöf, Presskontakt, tel 0704-705929, e-post sanna.cederlof@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med nästan 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com
*Enligt Orvesto Konsument 2012

Ladda ner fil: KappAhls sommarkollektion lyser upp.pdf