KAPPAHL LANSERAR HAMPTON REPUPLIC 27 ÄVEN FÖR DEN KLASSISKA KVINNAN

<h1>KAPPAHL LANSERAR HAMPTON REPUPLIC 27 ÄVEN FÖR DEN KLASSISKA KVINNAN</h1>

KappAhls Hampton Republic 27-kollektion, som tidigare klätt den medvetna mannen, lanseras till våren även för dam. Damkollektionen omfattar hela garderoben och erbjuder krispiga klassiker i uppdaterade versioner. Stilen återspeglar det ljuva amerikanska livet som råder på The Hamptons.

På Long Islands sydöstra udde, The Hamptons, semestrar de stressade storstadsborna bland långa sandstränder, tennis och god mat. Besökaren möts av en livsstil där en dressad citylook övergått till en ledig avslappnad stil, full av friskhet, laid-back elegans och klassiska snitt.

Damkollektionen Hampton Republic 27 kan sammanfattas i tidlösa, praktiska plagg med väldefinierade feminina former som lätt kan användas från dag till natt, från stranden till staden, med vilken man enkelt kan skapa en personlig stil med genom oändliga kombinationer. Kollektionen finns i butik fr.o.m. v.12 2013.

De marina influenserna sätter prägeln och syns genomgående längs med hela kollektionen. Detaljer som stjärnor, ränder och sportiga tryck på överdelarna utgör en betydande känsla i kollektionen. Det nautiska återspeglas även i färgskalan där flaggfärgerna rött, marinblått och vitt dominerar tillsammans med ljusare pastellnyanser i rosa, grönt och blått.

Kombinationen av den avslappnade känslan med de eleganta klassikerna, gör att Hampton Republic 27 erbjuder kvinnan en komplett vårgarderob som omfattar allt från ytterplagg till nederdelar, kavajer, stickat och trikå samt matchande badkläder och accessoarer. Detaljerna är genomtänkta och välarbetade och gör sig tydligt på knappar, etiketter, foder och sömnad.

För ytterligare information kontakta:
Carina Ladow, Sortiments- och Designdirektör, Tel 46 70 471 57 02, e-post carina.ladow@kappahl.com

För företagsinformation och bilder kontakta:
Monika Kostovska, PR / Modepressansvarig, Tel 0704-71 56 31, e-post monika.kostovska@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med snart 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com
*Enligt Orvesto Konsument 2012