<h1>HAMPTON REPUBLIC 27 BJUDER I HÖST PÅ SOFISTIKERAD LEKFULLHET FÖR BÅDE DAM OCH HERR!</h1>

KappAhls Hampton Republic 27-kollektion finns tillgänglig för den klassiska kvinnan och den medvetna mannen och erbjuder laid-back elegans inspirerad av livsstilen som råder i legendariska The Hamptons. Till hösten framträder klassikerna i förnyade varianter och en dovare färgskala.

Med destinationen i åtanke presenteras Hampton Republic 27 i en välkomponerad kollektion som återspeglar det smakfulla marina uttrycket och står för tidlösa, lekfullt sofistikerade och avslappnade silhuetter som fungerar säsong efter säsong på tillflyktsorten The Hamptons.

Kollektionen kännetecknas av en sofistikerad lekfullhet som blir synlig i mönsterbilderna samt i färgskalan. Paletten går i vinröd, marinblå och grå tillsammans med neutralerna beige och benvit som tillsammans förekommer med karakteristiska detaljer som stjärnor och ränder. De nautiska influenserna fortsätter att sätta prägeln på stilen och syns genomgående längs med hela höstkollektionen.

Hampton Republic 27 erbjuder en komplett höstgarderob som omfattar allt från dunjackor till manchesterbyxor, tweedblazrar och skepparkavajer, finstickade tröjor med Oxford-skjortor som matchas ihop med en uppsättning av överensstämmande accessoarer i form av väskor och mönsterprydda sjalar. Den personliga prägeln på stilen erhålls genom att blanda färger och mönster okontrollerat och som också utgör en väsentlig del av lekfullheten i preppy-stilen och bibehåller stilen mer individuell.

Bilder hittar du i vår bildbank.

För ytterligare information kontakta:
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör, tel. 070-471 57 02, carina.ladow@kappahl.com
Monika Kostovska, PR/Modepressansvarig, Tel 070-471 56 31, monika.kostovska@kappahl.com

För presslån av prover kontakta:
Sanna Cederlöf, Presskontakt, Tel 070-470 59 29, sanna.cederlof@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med närmare 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.
*Enligt Orvesto Konsument

Ladda ner fil: 20130516_PressRelease_HamptonRepublic27_SE (2).pdf