FIFTY SHADES OF KAPPAHL

<h1>FIFTY SHADES OF KAPPAHL</h1>

I ett unikt samarbete med succéförfattaren av trilogin Fifty Shades of Grey har KappAhl designat en exklusiv underklädeskollektion som andas elegans och sensualitet. Referenspunkterna från boken är genomgående i kollektionen och den initierade läsaren ser spår av böckernas karaktärer Christian Grey och Anastasia.

Trilogin har fascinerat en hel värld av kvinnor och nu väljer KappAhl att applicera denna succé i en exklusiv underklädeskollektion genom ett designsamarbete med böckernas världsberömda författare E L James.

- Det har varit väldigt spännande och lärorikt att vara involverad i en sådan process, från produktion av koncept till design och slutresultatet i kollektionen. Jag har varit ytterst involverad i alla steg och mina önskemål och förslag syns tydligt i kollektionens plagg, säger EL James.

Kollektionen är genomgående elegant. Med bh, trosa, negligé och stay-ups är det en komplett underklädeskollektion med materialval och siluett som passar kvinnor i alla former och storlekar.

Det har varit viktigt för både E L James och KappAhl att få alla kvinnor att känna sig bekväma och vackra i plaggen. Inte helt oväntat går plaggen i nyanser av grått och komplementfärger som rött och svart. Plaggen är utsmyckade med spetsdetaljer för en romantisk känsla.

- Vi letar alltid nya vägar att möta vår kund och det här är första gången vi på KappAhl genomför ett samarbete på det här sättet. Det ger oss en möjlighet att skänka våra kunder en känsla av lyx och flärd i vardagen. Slutresultatet är bättre än vi någonsin vågat hoppas på och vi är väldigt glada över E L James entusiasm och engagemang. Nu väntar vi med spänning på responsen från våra kunder, säger Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör, KappAhl.

Utöver underkläder består kollektionen även av en rad accessoarer. Accessoarerna är utformade efter några av böckernas signifikanta symboler, så som en silvergrå slips, halskedja med en nyckelberlock och elegant ögonmask i svart spets.

#fiftyshadesofkappahl

Finns i butik den 6 november 2013.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör KappAhl
Tel: 070 – 471 57 02. E-post: carina.ladow@kappahl.com