Underbara under hos KappAhl i sommar

<p>Underbara under hos KappAhl i sommar</p>

I sommar unnar vi oss en gnutta vardagslyx i form av fräscha och feminina nattplagg med tillhörande underkläder.

Kollektionen är en sammansättning mellan olika silhuetter - lösa och figurnära som leker med mönsterbilder där gentlemännens slipsmönster och mjuka feminina pasteller har inspirerat. Det mikrogeometriska mönstret som upprepas längs med hela uppsättningen förstärker helheten och gör det enkelt att matcha plaggen med varandra.

Materialen som går i subtila viskosblandningar och utgör en elegant och komfortabel uppsättning av plagg som gör kvällen stiligare och morgonen mjukare.

Urvalet omfattar nattplagg för den flärdfulla kvinnan och för de yngre tjejerna. På damsidan är nyckelplaggen en Kimono-inspirerad morgonrock i en kortare flörtig modell som förstärker den karakteristiska silhuetten för säsongen. Nattlinnet i mjuk jersey med spetsdetaljer tillför en elegant och smakfull känsla, medan ett par mönstrade shorts i det typiska mikrotrycket tillsammans med en longbra helt i spets gestaltar ett flörtigt uttryck inför sommaren 2013.

Barnsidan består av mjuka bomullspyjamas-set i komfortabla och nätta silhuetter med det typiska mikrogeometriska mönstret som kännetecknar kollektionen.

Fr.o.m. vecka 23, 2013 finns kollektionen tillgänglig i butik samt på www.kappahl.com

För mer information kontakta:
Carina Ladow, Sortiments- och Designdirektör, Tel 46 70 471 57 02, e-post carina.ladow@kappahl.com
Monika Kostovska, PR / Modepressansvarig, Tel 0704-71 56 31, e-post monika.kostovska@kappahl.com

För presslån av prover kontakta:
Sanna Cederlöf, Presskontakt, Tel 0704-705929, e-post sanna.cederlof@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med närmare 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.
*Enligt Orvesto Konsument 2012

Ladda ner fil: kappahl-underbara-under-i-sommar.pdf