ROMANTISKA GARDEROBSFAVORITER I HÖSTENS VINTAGE STORIES-KOLLEKTION

<h1>ROMANTISKA GARDEROBSFAVORITER I HÖSTENS VINTAGE STORIES-KOLLEKTION</h1>

Temat för höstens Vintage Stories är ”Vintage Loveletters”. KappAhls designers har plockat upp den svartvita grafiken i kärleksbrev från svunna tider och inspirerats till att skapa en modernt bohemisk kollektion där spets, chiffong och broderier skapar harmoni tillsammans med moderna detaljer.

Kollektionen består av ett tiotal plagg för dam med tillhörande accessoarer som alla andas stämningsfull vintage med en tvist. Vida klänningar och blusar med spännande detaljer som tryckt spets eller vackert detaljerade broderier skänker en fräschör åt kollektionen. Materialen är tunnare bomull och svepande chiffong. Färgskalan går i svart och vitt i flera toner som tillsammans gör en romantiskt grafisk look.

- Kollektionen är en kärleksförklaring till våra egna personliga favoritplagg, säger Carina Johansson, Designchef på KappAhl. Vi har inspirerats av de plagg som är favoriter i garderoben, som man ärvt eller köpt vintage med en modern känsla och därför fungerar vid alla tillfällen.

Nytt för denna säsong är set med underkläder som kompletterar kollektionen.

Det viktigaste plagget i höstens Vintage Stories är klänningen som passar perfekt till säsongens fester. Denna får gärna bäras tillsammans med kollektionens långa halsband för en avslappnad stil.

För ytterligare information:
Monika Kostovska, Modepressansvarig KappAhl. Tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56 E-post: monika.kostovska@kappahl.com
Carina Johansson, Designchef KappAhl. Tel 031-771 55 27, mobil 0704-71 55 27 E-post: carina.johansson@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultat 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.
*Orvesto Konsument