VENDELA KIRSEBOM VISAR KAPPAHL

<h1>VENDELA KIRSEBOM VISAR KAPPAHL</h1>

När KappAhl i dagarna börjar visa sina sommarkollektioner är det med norsk-svenska supermodellen, programledaren och skådespelaren Vendela Kirsebom i centrum.

– Vendela är en bra representant för KappAhls kund: hon är kvinnan mitt i livet med familj och barn, säger Monika Kostovska, modepressansvarig på KappAhl. Med vår kommunikation vill vi förmedla att KappAhl är för de många människorna, våra bilder visar gemenskap och glädje med många olika typer av modeller och passformer.

KappAhls kampanjer med Vendela Kirsebom kommer att synas i butik, på storbildsskärmar, på nätet, på tv och i tryckt media under sommaren.

KappAhls senaste film finns här:http://www.youtube.com/designbykappahl

För ytterligare information:
Monika Kostovska, modepressansvarig. Tel 0704-71 55 95. monika.kostovska@kappahl.com
Charlotte Högberg, informationschef. Tel 0704-71 56 31. charlotte.hogberg@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultat 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com
*Enligt Orvesto Konsument 2011